Nauczanie dwujęzyczne
"Uczenie się innego języka jest nie tylko uczeniem się innych słów na te same rzeczy, ale także uczeniem się innego sposobu myślenia o rzeczach.”
Flora LewisNasz zespół korzysta z praktyk z sukcesem stosowanych na całym świecie, jednocześnie wykorzystując własne doświadczenie w realizowaniu programów dwujęzycznych, wybierając najbardziej przystępne i efektywne metody i rozwiązania.

Inspirację czerpiemy z:
Teorii Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera
Stwarzamy warunki pozwalające na aktywny udział w procesie edukacyjnym wszystkich uczniów. Zwracamy szczególną uwagę na zainteresowania, talenty i potencjał poszczególnych uczniów, wspieramy ich rozwój, jednocześnie wspomagając te obszary, które wymagają zindywidualizowanej uwagi.
CLIL - Zintegrowane Nauczanie Językowo- Przedmiotowe
Zwracając uwagę na istotę interdyscyplinarności, korzystając z autorskich metod i rozwiązań dostosowanych do możliwości naszych uczniów łączymy treści programowe poszczególnych przedmiotów z nauczaniem języka angielskiego.
CLT - Komunikacyjne nauczanie języka
Komunikacyjne nauczanie języka jest naszym priorytetem. Interakcję językową traktujemy zarówno jako środek i cel nauczania. Stosując materiały autentyczne, zachęcając uczniów do dzielenia się własnymi doświadczeniami, stosując koncepcję TBLT (nauczania języka opartego na zadaniach) stwarzamy środowisko, w którym immersja językowa (zanurzenie w języku) staje się rzeczą zupełnie naturalną i niewymuszoną.
Uczeń realizujący dwujęzyczność:
- w sposób naturalny używa języka angielskiego w środowisku szkolnym;
- potrafi wykorzystać znajomość języka obcego również poza szkołą np. podczas zagranicznych wyjazdów - nie boi się złożyć zamówienia w restauracji, swobodnie porozumiewa się z obsługą hotelu, sklepu, odnajduje się w obcej kulturze;
- odnosi sukcesy w konkursach, które motywują go do dalszego zgłębiania języka angielskiego;
- poznaje odmienne kultury, potrafi zrozumieć różnice międzykulturowe;
- z łatwością zdaje językowa egzaminy certyfikujące;
- jako absolwent będzie przygotowany do zdobywania wykształcenia na kolejnych etapach edukacyjnych w trybie dwujęzycznym.

Na czym dokładnie polega wprowadzenie dwujęzyczności?
Oddziały dwujęzyczne polsko-angielskie zostały zaplanowane zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym w klasach VII i VIII. Każdy z tych oddziałów realizuje dwa przedmioty w języku angielskim. Do kompetencji dyrektora szkoły należy ustalenie przedmiotów realizowanych dwujęzycznie i podanie ich do wiadomości najpóźniej do 20 sierpnia danego roku.
Wybrane dwa przedmioty realizowane są zarówno po polsku - w pełnym wymiarze godzin, jak i dodatkowym wymiarze godzin (2h tygodniowo na przedmiot) w języku angielskim.
Dzięki temu, uczniowie mają możliwość nie tylko utrwalić wiedzę, ale także rozwijać swobodne posługiwanie się językiem angielskim.